angling å långfredagen

aa fyfan det var fan skojj känns som att detta måste fan ner..

iaf jag och grahn bestämde oss för att ta med respektive och dra ut och angla tidigt som fan typ klockan 6 på långfredagen jag själv som inte vart ute och anglat sen jag var 12 år gammal om inte mindre såg juh väldigt mkt fram emot min respektive som aldrig gjort det såg absolut väldigt mkt fram emot det..

iaf klev upp tidigt såg inte ens handen framför jävligt segt att ta sig upp runt 5 på morgonen framför allt när man egentligen inte behöver men det är fan värt det i långa loppet med tanke på att go whiskey och bullens pilsnerkorv man ska få stoppa i sig hehe..

tog iaf bilen hämta grahn haha tror aldrig golfen våran vart så fullsmockad med grejjer trodde för en stund att det här gåt åt helvete vi får nog fan köra en par ggr om vi ska få med allt men nej det gick fan att få med allt fast man satt som en jävla fisk i ett nät kändes det som men vi hade inte så långt att åka iaf..

iaf när vi väl kom fram till där grahns respektive dvs eveline bor så packade vi ur skiten tog all packning och började gå tvärs över isen anders tog skotern och åkte med en dunk 2 taktsolja till där pontus var a just det glömde nämna att han också skulle med..

så vi gick och gick och tamejfan gick och det var fan riktigt jävla tungt man hade fan tusen plagg under bara skoterklädsen och en stor jävla väska på ryggen med fan både dricka fiskegrejjer och allt man ska ha med sig men till slut kom vi fram till en stor jävla ö dr vi satt oss ner och väntade eveline då som hade gått halvt vilse hade lite probs att förklara för anders vart hon var men efter en ca 25min hittade han oss kände sig som strandsatta knubbsälar då iaf hehe..

aja hoppade på hans skoter tog med mig ryggsäck ink anglingsdon och diverse det viktigaste till den destiantion vi skulle till tror jag tappade dom jävla dona eller anglingsgrejjer 20ggr hade typ allting i en pulka och han kör juh inte sakta över isen vilket iofs är helt normalt om mn ska köra flera ggr och vill börja festa nån gng aja efter en par km var vi framme ja släpa med skiten ut på sjön och satt mig på en sten och drack grogg efter stund kom dom andra och vi börja borra och sätta don tror vi satt ut 12 don sammanlagt..

sen har jag märkt det till en början då är man så jävla seriös man sitter där när det fortfarande är ganska tidigt tät dimma och håller stenkoll på angeldonen vi hade dock inga knallkorkar så vi fick sitta och tokglo för att se om det nappade iaf det gick inge bra måste vart ute för sent likförbannat så efter tag började det juh fyllnas till och alla vart juh råtankade som svin fast vid 3 tillfällen small det¨på  ett av dom drog jag ut och ska dra upp en gädda vad gör jag jo den gamla klassikern böjjer mig frammåt och precis när gäddjäveln kommer upp far mobilen tvärs ur bröstfickan och rätt ner i hålet vansinnig blir jag juh som en idiot när ja se den sjunka ner till botten där så ja tar fart springer tillbaka och ska ta en grogg och vad gör jag styper rätt ner i ett annat hål som grahnjäveln har borrat upp och inte satt nått don i där fastnar jag med stövveln och kommer inte lös och jävla svinen bara ligger där borta i skogsdungen och håller på dö av skratt medans jag ligger och pular upp foten ur hålet iaf efter tag kom ja lös vart juh bra jävla mobbad för det där ett tag sen kommer pontus respektive och vi drar vidare med skotrarna därifrån väl när vi är tillbaka hos eveline så vill juh så klart jag vidare på fest men min andra respektive dvs annalena ska juh hem till varje pris så hon åker hem och jag hoppar på pontus skoter och åker mot festen..

och jävlar i helvete tror jag aldrig skoter så jävla fort satan han blåse på lika fort rakt igenom skotern som på lägderna eller isarna så när vi stannar vid en mack i myre hoppar jag av ber han fara och flyga ringer skjuts och åker vågade inte åka en meter till med han..

ja det var den långfredan den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback